19 maj 2014

Prezent na Dzień Matki


Drogie Czytelniczki,
serdecznie dziękuję za wszystkie e-maile; to miło, że dzielicie się ze mną swoimi przemyśleniami na temat moich powieści. Zaskoczyły mnie też pytania od osób, które szukają prezentów na Dzień Matki. Książka to zawsze dobry wybór.
W księgarniach jest spory zasób nowości, ale czasem warto sięgnąć także po coś "sprawdzonego". Zainspirowana Waszymi pytaniami pozwalam sobie na krótki POST POLECANKOWY :)

Tylko Wy znacie Wasze Mamy i wiecie, co im się spodoba - lekka obyczajówka, romans, kryminał czy raczej coś popularnonaukowego. Jest w czym wybierać, a zatem...

Na początek moje powieści:

Młyn nad Czarnym Potokiem - pierwsza część małopolskiej sagi rodzinnej (można czytać jak niezależne powieści); kobieca powieść obyczajowo-psychologiczna napisana w rytmie slow life; opowiada o zwykłym życiu wielopokoleniowej rodziny w małym górskim mieście; historyczne wspomnienia sięgają do czasów I wojny światowej.






Dworek pod Lipami - lekka powieść obyczajowa z drugim planem czasowym sięgającym XIX wieku; bohaterki to zwariowana pisarka Gabrysia oraz wymyślona przez nią postać - Celina, młoda dziedziczka uwikłana w intrygi miłosne.








Znane - zrecenzowane (moim zdaniem warte rozważenia):
  • Czasoprzestrzenne wędrówki w stylu retro - „Powrót do Nałęczowa” Wiesławy Bancarzewskiej

  • Klasyczny romans jak z baśni - Rachel Hauck „Był sobie książę...”

  • Opowiadania o miłości - Eric-Emmanuel Schmitt „Małżeństwo we troje”

  • Wzruszająca wędrówka po życie - „Niezwykła wędrówka Harolda Fry” Rachel Joyce

  • Kulinarno-zielarski dziki supermarket - „Dzika kuchnia” Łukasza Łuczaja

  • Popularnonaukowe domowe historie - „W domu. Krótka historia rzeczy codziennego użytku” Billa Brysona
Interesujące nowości z różnych dziedzin:

"Koty i córki robią tylko to, co chcą" Helen Brown 



Wendy Leigh "Grace Kelly" 


"Ziołowy Zakątek. Kosmetyki, które zrobisz w domu" Klaudyna Hebda












"Surogatka. Jak moja mama urodziła mi syna" Sara Connell









Artur Andrus "Vietato fumare, czyli reszta z bloga i coś jeszcze"

Henry James "Bostończycy"

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

"Ziołowy zakątek" to świetny pomysł. Obejrzałam w księgarni i kupiłam. Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam.
Patrycja

Anonimowy pisze...

Zakupiłam Pani "Młyn nad Czarnym Potokiem" i moja mama bardzo się ucieszyła. Podobno w bibliotece jest do niego kolejka :) Dziękuję.

Ala

kobietazasciankowa pisze...

Życzę przyjemnej lektury dla Mamy :)

Goodies pisze...

Świetnie książkowe pomysły na prezent dla Mamy, muszę coś dla niej wybrać :)