25 wrz 2015

Pierwsze recenzje "Znów nadejdzie świt"

Oto pierwsze opinie z sieci:)

1. Pani Małgorzata Kursa, portal KSIĄŻKA ZAMIAST KWIATKA

(...) Za co te gwiazdki? Ano za to, że autorka sportretowała różne kobiece typy i zrobiła to świetnie. Za to, że opowieść wciąga od pierwszych stron i nie pozwala się oderwać do końca. Za magiczny świat duchów i mądrze poprowadzony motyw winy i kary za nią. Za piękne opisy i za postać Elwiry, która mnie podbiła swoją żywiołowością i przekorą. Wreszcie za ciepło, optymizm i uświadomienie , że nie wisimy w próżni - nasze wybory często są determinowane wyborami przeszłych pokoleń; chyba nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele przejmujemy od naszych rodziców, dziadków, pradziadków. Jesteśmy ogniwem w łańcuszku. Serdecznie polecam Wam tę lekturę. Myślę, że i Wy poddacie się urokowi powieści.
(M.J.Kursa)

całość:  Książka zamiast kwiatka

2. Blog MY BLUEBERRY LIFE

(...) Anna J. Szepielak stworzyła wspaniałą sagę rodziną. Każda część mogłaby tworzyć osobną powieść, jednak połączone doskonale się uzupełniają. Autorka pokazała kilka pokoleń kobiet, które nie bały się brać tego, co przynosił im los, a w swoich wyborach kierowały się miłością i dobrem innych. Największe wrażenie zrobiła na mnie Karolina, nie patrząc na własną krzywdę, zgodziła się oddać ogromną przysługę swoim dawnym pracodawcom, a wszystkie tajemnice zabrała ze sobą do grobu, by nie doprowadzić do rozłamu w rodzinie. Nie ważne co się działo, bliscy byli dla niej najważniejsi.  Plastycznie opisana polska wieś to kolejna zaleta tej powieści. Została ukazana na przestrzeni wielu lat, prezentując nie tylko urokliwe, sielskie krajobrazy, ale również zwyczaje i wierzenia prostego ludu, trudy ich codziennego życia i wesołe świętowanie.
Choć historia toczyła się niespiesznie, porwała mnie.(...)

całość: My blueberry life  UWAGA - spoilery :)


3. Portal Kulturantki.pl



(...)Książka jest podzielona na kilka części i opisuje życie kilku kobiet z tej samej rodziny. Czytelnik obserwuje codzienne życie, ich problemy i rozterki. W tle rozgrywają się ważne dla naszego wydarzenia. Pomimo tego, że nie zawsze są one szczęśliwe dla Polski, nie mogłam nie poczuć pewnego sentymentu i ciepła, kiedy przed oczami ukazywała się XIX – wieczna wieś, życie w niewielkiej chacie, czas pracy i zbiorów. Wrażenia dopełnił swoisty dla tamtego okresu język. To samo dotyczy początku wieku XX i okresu PRL-u. Autorka oddała nastroje w sposób tak dokładny, że bez problemu można przenieść się w czasie i zobaczyć obraz tamtych dni.(...)


całość: Kiedy za rodzinną tragedię płacą pokolenia  UWAGA -  duże spoilery

4. Blog: Książeczki synka i córeczki

(...) 
"Znów nadejdzie świt" to piękna opowieść o rodzinnych więzach. Nie ukrywam, że czytało mi się ja wspaniale. Podobały mi się historie o przodkach Elwiry. O czasach sprzed 100 lat, gdzie ludzie i ich mentalność tak bardzo różniła się od tej, którą znamy z naszego życia. Podziwiam talent pisarski autorki, która pisząc tą książkę potrafiła idealnie wręcz odwzorować tamte czasy. Przeniosła nas w klimat dawnej wsi i sprawiła, że wręcz czułam zapach skoszonego siana lub świeżo upieczonego domowego chleba. Podczas czytania zaskoczona byłam tym, że autorka tak świetnie poruszała się w gwarze z tamtych lat. Te niektóre porównania, zwroty. Matko, ja nawet nie umiałabym teraz ich wszystkich przytoczyć! (...)

całość tutaj: opinia pani Ani

5.Blog MIX KSIĄŻKOWY

(...) Autorka umiejętnie korzystając z pięknego, staropolskiego języka, wprowadza czytelnika w odległy świat, gdzie tajemnica goni tajemnicę, a stary modlitewnik pełni funkcję pomostu łączącego wspomnienia z teraźniejszością. Autorka przedstawia nam całą galerię interesujących postaci, niejednokrotnie znanych nam już z poprzednich powieści. Fabuła podzielona jest na cztery części, mamy tu i „Owoce jesieni” i „Zimowe dramaty”, „Wiosenne rozterki” i „Pożegnanie z latem”. Ogromnie podoba mi się takie klasyfikowanie zdarzeń, ponieważ wszystko dzieje się na tle wspanialej polskiej przyrody. Opis życia na wsi według pór roku nawiązuje odrobinę do „Chłopów” Reymonta, jednak tutaj nie wszystkie miesiące przyporządkowane są wsi i jej mieszkańcom. Trzpiotowata Elwira będzie przekonywać czytelnika do swojej o wiele bardziej poważniejszej postaci a jej dylematy i rozterki zdecydowanie przyciągną uwagę czytelnika. (...)

całość: Mix książkowy

Dziękuję :)

2 komentarze:

pani z biblioteki pisze...

Pani Aniu!
Dzisiaj chciałam podzielić się radością. Okazało się ,że w konkursie (granice.pl) zostałam jedną z laureatów. Wierzyłam ,że szczęście się do mnie uśmiechnie i będę mogła przeczytać III część trylogii.Wszystkie inne książki Pani już "połknięte" przeze mnie i przyznaję ,że było to smakowite.Nie myślę,aby w przypadku "Znów nadejdzie świt było inaczej.Pozdrawiam bardzo serdecznie z Dukli...dzisiaj nawet w tym dniu wyszło słoneczko.....więc słonecznie także ...

Anna J.Szepielak pisze...

Pani Grażyno, niezmiernie się cieszę :) Dziękuję za głos i ciepło pozdrawiam. U nas też dzisiaj słońce:)