11 gru 2016

Wyniki konkursu u pani Eweliny !!



Pamiętacie przedświąteczny konkurs książkowy u pani Eweliny? - KONKURS Właśnie pojawiły się wyniki. Sporo chętnych wspominało tam swoje ulubione potrawy wigilijne, a ja miałam zaszczyt zasiadać w jury :).

Mamy wielkie szczęście, jeśli Wigilia kojarzy się nam z rodzinnym spotkaniem, zapachami i smakami, dlatego warto wracać pamięcią do takich miłych chwil. 
O wigilijnych daniach można rozmawiać godzinami, zwłaszcza gdy spotkają się ludzie z różnych regionów Polski. Pisząc "Znów nadejdzie świt", dokumentowałam ten temat, ponieważ część II pt. Zimowe dramaty zawiera opis Wigilii i świąt roku 1903 na małopolskiej wsi. Z rozpędu poczytałam także o innych regionach i z przyjemnością odkrywałam zarówno podobieństwa, jak i spore kulinarne różnice, o obyczajowych już nie wspominając. Dlatego właśnie temat konkursu tak mi przypadł do serca.

W konkursie pani Eweliny wzięły udział osoby z różnych stron, tym ciekawiej było przeczytać te króciutkie świąteczne wspomnienia. Aż żal, że z konieczności musiały one być aż tak krótkie. 

A teraz wyniki. Zgodnie z regulaminem konkursu, moim zadaniem było wybrać osobę, która otrzyma "Anioła do wynajęcia" autorstwa pani M.Kordel. Nie było to łatwe. 
Zaciekawiła mnie zupa z karpia pani Jagody G., zainteresowały gołąbki z grzybami blogerki Czarne Espresso, zaintrygowały ciekawe makówki pani Beaty Kandzi, a kompot z suszu pani Moniki Wilczyńskiej jako podstawa kolacji wigilijnej mocno mnie zaskoczył - żadne z tych dań nie pojawia się na moim stole, a szkoda. 
Rozbawiły mnie ogromnie uszka XXL pani Martuchy180 - u mnie też się takie trafiają (najpierw małe i zgrabne, ale pod koniec pierwszej setki już są to ucha, a potem uszyska).

Nagrodę chciałabym jednak przyznać za wzruszającą i szczerą wypowiedź pani Katarzynie Różalskiej - Oblicza Róży. Na moim stole makaron z miodem i makiem gości tylko, gdy przyjeżdża jeden z Wujków na Wigilię. Za to wspomnienia z dzieciństwa dotyczące nerwowego biegania z odkurzaczem mamy z pani Kasią podobne :)

Gratuluję serdecznie pani Kasi oraz dwóm kolejnym zwyciężczyniom, które wybrała pani M.Kordel: p. Agnes C. i p. Beacie Kandzi.

Bardzo dziękuję także pani Ewelinie za pomysł konkursu i organizację. Serdecznie zapraszam do zapoznania się z postem dotyczącym wyników: 

pixabay.com
Zapewne już niedługo zwyciężczynie konkursu znajdą pod choinką swoje książkowe nagrody. :)
Pozdrawiam wszystkie Uczestniczki.












Brak komentarzy: