29 paź 2015

Czytelnicy recenzują cz.II

W ostatnim czasie ukazało się wiele ciekawych recenzji mojej najnowszej powieści oraz całego cyklu Nad Czarnym Potokiem. Serdecznie dziękuję za wszystkie opinie :) Wasze komentarze są dla mnie bardzo ważne i motywują do dalszej pracy:

1. Pani Ewelina na swoim blogu CZYTELNICZA DUSZA umieściła wnikliwe recenzje całego cyklu, za które serdecznie dziękuję (uwaga - spoilery):

(...) Czuję, że jestem na wygranej pozycji w stosunku do bohaterów, ponieważ znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania a oni... nie zawsze. Liczne zawiłości, finały poszczególnych tomów a i sam styl pisania - za to wszystko należą się brawa, plusy, "lajki" czy co tam jeszcze się da. Ja jestem zahipnotyzowana i czuję, jakbym opuściła magiczną krainę, zupełnie inny świat lub inny wymiar, gdzie żyłam jako duch tuż obok bohaterów trzytomowej opowieści. Wciągnęła mnie, pochłonęła i kiedy musiałam odłożyć którykolwiek tom na czas snu czy domowych obowiązków, byłam niepocieszona i myślami wciąż trwałam przy bohaterach, próbując odgadnąć kolejne pomysły autorki na kreację ich losów (...)

Całość recenzji "Znów nadejdzie świt" - TUTAJ
Recenzja "Młynu nad Czarnym Potokiem" - TUTAJ
Recenzja "Wspomnień w kolorze sepii" - TUTAJ

2. Blog KTO CZYTA - NIE PYTA 

(...) Nie da się ukryć, że Anna J. Szepielak serwuje nam romantyczny spacer po różnych okresach historycznych! Wiedzie nas od zamierzchłych czasów (pozbawionych elektryczności), przez PRL, aż do współczesności. Wszystko jest tutaj starannie dopasowane i odwzorowane – język, ludzka mentalność, poziom techniki, sytuacja polityczna i wiele innych elementów, które idealnie ze sobą współgrają. Taka dokładność wymagała na pewno dużej koncentracji, zaangażowania i wiedzy, za co autorce należy się głęboki ukłon! (...)

Całość: TUTAJ

3. Blog Zielona Cytryna

(...) Przy "Znów nadejdzie świt" uświadomiłam sobie, że Annie J. Szepielak z niebywałą wręcz łatwością przychodzi pisanie o przeszłości językiem tamtych czasów i że ta stylistyka pasuje do niej znacznie bardziej niż pisanie o współczesności - czuje się, że pisanie w ten sposób sprawia jej wielką przyjemność. Dlatego z ogromnym zainteresowaniem czytałam o historii chłopskiej rodziny z Galicji, której życie nie szczędziło trudów i przykrości.(...) 

Całość: TUTAJ

4. Blog MOJE UKOCHANE CZYTADEŁKA

(...)Śledzimy burzliwe losy Karoliny i Jędrzeja- wiejskiej rodziny. Możemy czytać o niezwykle ciekawych obyczajach praktykowanych w tamtych czasach i drżeć z niepewności o naszych bohaterów. Zdarzały się tam przecież wielkie namiętności, zdrady, krzywdy, a nawet wątek paranormalny. Na początek trochę ciężko było mi się wczytać w język wystylizowany delikatnie na chłopską gwarę z tamtego okresu. Później akcja pognała, wciągnęłam się i obgryzałam paznokcie ze zdenerwowania. Uważam ten wątek za najciekawszy, chociaż te z końca książki prawie mu dorównują.(...)

Całość: TUTAJ

5. Blog KSIĄŻKI INNA RZECZYWISTOŚĆ

(...)Niesamowity i niebanalny język dostosowany do ram czasowych w których umiejscawiania akcję swojej powieści. Świetne wniknięcie w mentalność ludzi na przestrzeni lat, rzetelne oddanie realiów czasów. To wszystko spowodowało, że czas spędzony przy powieści "Znów nadejdzie świt" był prawdziwą ucztą literacką. I choć "Wspomnienia w kolorze sepii" baaardzo mi się podobały to jednak tą powieścią autorka bije poprzednią na głowę. Uważam za wielką sztukę stworzyć naprawdę piękną i ciekawą powieść bez wielkich zwrotów akcji, romansów i afer. Pani Annie J. Szepielak to się udało. Stworzyła silne, mądre bohaterki i ujęła mnie swoją powieścią, jej klimatem.(...)

Całość: TUTAJ

6. Blog  BABSKIE CZYTANIE

(...)Powieść Anny J. Szepielak jest naprawdę wspaniała, głęboka, rozległa i poruszająca, właśnie tak powinny wyglądać sagi rodzinne. Nie znajdujemy tutaj wielu nawiązań do historii, autorka skupia się na zwykłym, codziennym życiu ludzkim, zmaganiach z problemami i radości płynącej z przebywania z rodziną. Język powieści jest bardzo przyjemny, ładny, równowaga zachowana pomiędzy ilością dialogów i opisów pozwala czytać lekko, ale zarazem bardzo wiele dowiedzieć się o charakterze minionych czasów i zagubionych gdzieś w nich tradycji. To jedna z lepszych powieści, jakie zdarzyło mi się czytać(...)

Całość:  TUTAJ

7. Blog CZAS NA KSIĄŻKI

(...)Znajdą w powieści coś dla siebie miłośnicy książek obyczajowo-społecznych. Autorka bowiem, wykorzystała w niej elementy historyczne, społeczne, poruszyła kwestię miłości i więzi rodzinnej. Przeplotła ze sobą zgrabnie piękne opisy, barwne słownictwo, które zmienia się wraz z przejściem do innej epoki, innych czasów, innych pokoleń. Anna J. Szepielak płynnie przemieszcza się pomiędzy faktami, a poetyckością i romantyzmem, którego w książce nie brakuje. Przedstawione relacje pomiędzy bohaterami na przełomie lat, mogą napawać smutkiem, a zaraz już unosić w euforii. Jak w tytule… musi być noc, by znów nadejść miał świt.(...)

Całosć: TUTAJ


Drodzy Czytelnicy, jeśli pominęłam czyjąś recenzję, proszę jak zwykle o informację z linkiem na e-mail. Bardzo wszystkim czytającym i piszącym dziękuję i pozdrawiam.

2 komentarze:

ejotek pisze...

To my, czytelnicy dziękujemy :)
Kiedy kolejna fascynująca książka? :)

Joanna pisze...

Mój link:
http://mediumsweetbooks.blogspot.com/2015/10/anna-j-szepielak-znow-nadejdzie-swit.html