27 sie 2022

Stypendium z FPT ZAiKS :)

          Czy wiecie, że ród Jagiellonów był niezwykle muzykalny? Przyznaję, że nie zdawałam sobie z sprawy ze skali ich zainteresowań, dopóki nie zaczęłam przygotowywać się do napisania powieści historycznej z serii Serce w koronie, cyklu dotyczącego właśnie czasów tej królewskiej dynastii. 

Dokumentacja tematu, jak wiecie u mnie bardzo drobiazgowa, nasunęła mi pomysł, by o roli muzyki na dworze Jagiellonów napisać osobny zbiorek tekstów, ponieważ jest to zbyt ulotna i emocjonalna materia, by zwyczajnie "upchnąć" ją w powieści. 

Z satysfakcją mogę dziś napisać, że potencjał takiego zbiorku zauważyli eksperci z FPT ZAiKS. Zaakceptowano mój projekt, w efekcie czego otrzymałam jednorazowe stypendium na zbiorek mikroprozy o roboczym tytule "Impresje dworskie". 


Ogromnie się ucieszyłam, czytając to zdanie: Autorka otrzymała stypendium z Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. :)


Zbiorek powstaje powoli, zgodnie z rytmem natchnienia (być może kilka tekstów zostanie dołączonych do drugiego tomu serii Serce w koronie). Gdy już będzie gotowy, mam nadzieję, że i Wy pozwolicie się zaskoczyć wrażliwości muzycznej ludzi epoki Jagiellonów.  


2 komentarze:

ClaudiaMorningstar pisze...

Gratki i powodzenia.

Anonimowy pisze...

Serdecznie gratuluję..👍 od dawna czekam na nową powieść.. a jako, że muzyka z historią w tle jest mi najbliższa, z niecierpliwością i ciekawością czekam ma wydanie.. Pozdrawiam i życzę dobrych inspiracji, siły i wytrwałości..